Cape Reinga en de ancient buried Kauri forest - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Lilian Hendrix - WaarBenJij.nu Cape Reinga en de ancient buried Kauri forest - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Lilian Hendrix - WaarBenJij.nu

Cape Reinga en de ancient buried Kauri forest

Door: Lilian

Blijf op de hoogte en volg Lilian

09 November 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vandaag zijn we op excursie geweest naar o.a. Cape Reinga en de oude Kauri bomen die meer dan 30.000 jaar oud zijn uitgestorven. Hierin werd in het verleden veel barnsteen gedolven. A hel of a job. In swampland!!!
Eerst nemen we de Ferry om zeven uur 's ochtends!!! (hoezo vakantie), naar Paihia aan de overkant en stappen daar op de bus. We zijn met ongeveer 16 man/vrouw. De buschauffeur zet er de sokken in en we rijden met een rotvaart over de weg naar onze eerste stop. Een lekkere kop koffie. Het is nogal mistig, maar volgens de berichten zal het bij de Cape zonnig zijn. Ja, ja, wie gelooft wordt zalig...
Bij Waitika Landing, dat is Maori gebied, hebben we een lunch. Daarna door naar Gumdigger's Park om de resten van een Kauri bos te bekijken.
Van daaruit rijden we naar Cape Reinga, het weer wordt er niet beter op. Integendeel, de mist neemt alleen maar toe. Daar aangekomen is de mist zo dik dat we de beide oceanen, Tasman Sea en de Stille Oceaan alleen kunnen horen. Jammer maar niks aan te doen.
Dan met gezwinde spoed op weg naar de zandduinen bij 90 Miles beach. Die hooguit 90 km lang is. Bij de zandduinen kun je met een bodyboard naar beneden suizen. Is mij te steil, maar Jack gaat twee keer. Ziet er spectaculair uit.
Vervolgens gaan we naar de beach. We rijden eerst naar het beginpunt en daarna de hele beach tot aan het einde toe naar het zuiden. Voor we vertrekken eerst nog met onze voeten in de Tasman Zee staan en schelpen rapen.
Onderweg komen we verschillende lopers tegen die een van de tracks volgen over het strand. Ook zien we onderweg wilde paarden. Het is moeilijk om deze schuwe dieren te fotograferen, maar het is gelukt.
Na nog een portie fish (voor Jack) en chips(voor ons beiden) te hebben verorberd in Mangonui gaan we terug naar Paihia.
We nemen de ferry naar Russell en daar eten we een heerlijke vegetarische curry bij de Thai. Een echte deze keer, niet zo een als in Singapore.

Morgen vertrekken we naar Rotorua. Op naar de rotte eierenlucht!!!

• 09 November 2015 - 18:30

Tanya:

Klinkt allemaal weer super, alleen jammer van de mist! Sand surfing is cool, dat durf ik zelfs nog Lili!!
    Schelpen gewoon goed wegstoppen in een handdoek, is mij ook steeds gelukt ;-0

Veel plezier in Rotorua!

x tannie

• 10 November 2015 - 07:24

Tim:

Hey ouders,
    Deze excursie klinkt bekend. Die hebben wij andersom gedaan. Wel balen van de mist maar ik geloof dat jullie je niet verveeld hebben. Ook wel gaaf dat pap twee keer de duin is afgedaald op een bodyboard.
    Wij hebben toen geloof ik in Paiha gezeten. Veel plezier nog!