Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lilian Hendrix - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Lilian Hendrix - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Lilian

Blijf op de hoogte en volg Lilian

23 November 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

We gaan op weg naar Queenstown. Gelukkig hoeven we vandaag niet zoveel kilometers te maken. Dus zullen we waarschijnlijk redelijk op rijd daar aankomen. De zon schijnt nog steeds en ook de temperatuur is aangenaam. Ook vandaag staat er weer een flinke wind. Deze achtervolgd ons al dagen. De natuur is ook hier erg mooi. En ook erg afwisselend. We zijn groene velden en prachtige, woestijnachtige bergen. Onderweg staan borden i.v.m. een wielerwedstrijd en inderdaad ineens zit ik tussen de wielrenners, mannelijk en vrouwelijk. Het is niet erg prettig omdat de weg maar smal is. Ik krijg van een tegenligger de "vinger" omdat ik voor een een deel op zijn weghelft rijd. Maar het kan soms niet anders. Bij Cromwell is de ellende voorbij. Gelukkig. Na een rit zonder verdere hindernissen, behalve een kleine omweg omdat de gps ons weer eens naar de verkeerde plek wil brengen, komen we in Queenstown aan. Onderweg zien we een bungeejump plek. Ik kan net niet zien hoe de waaghals springt. (No offence Tim)
Het is even verwarrend of we wel de goede camping hebben, want er staat geen Top Ten bord bij. Het blijkt dat ze daar sinds drie maanden niet meer bij horen. Voor ons geen probleem want deze kampeerplek ligt op vier minuten lopen van het centrum van de stad. Het is een erg leuke en aparte camping. Met oude materialen als buizen, wasmachines, kranen en wat dies meer zij, hebben ze barbecueplekken, kunstwerken en meer gemaakt.
We gaan de stad verkennen lopen inderdaad binnen korte tijd door het centrum. Het is een soort Valkenburg, maar wel erg gezellig. Er ligt een schitterend park op de landtong aan de andere kant van het meer. Met prachtige bomen zoals, Sequoa's en eiken en andere bomen. In dit park ligt een soort golfcourse voor frisbees. Iets voor jou Tim? In het stadspark in Maastricht.
We gaan eten bij een Vietnamees en daarna koffie drinken aan het water. Gelukkig liggen er dekens buiten want het is inmiddels weer behoorlijk fris geworden.

Vandaag zijn we naar Arrowtown gegaan. Een leuk plaatsje hier dichtbij. Daar is een kleine, oude, gedeeltelijk gerestaureerde, Chinese goudzoekers nederzetting. Wat een kleine hutjes zijn dat. Ook staat er informatie over de manier waarop deze gelukzoekers en harde werkers werden behandeld door de Nieuw-Zeelanders. Niet iets om trots op te zijn. De nakomelingen zijn uiteindelijk wel gerehabiliteerd.
Het oude centrum bestaat nog grotendeels uit de oude gebouwen. En deze zijn niet zo bedorven door winkelpuien zoals in Napier het geval was. Ook zijn er leuke cafeetjes en natuurlijk kun je er goudklompen en gouden sieraden kopen.
Het begint een beetje te regenen en we besluiten om via een andere route terug naar Queenstown te rijden. Onderweg zien we hoe mensen in een speciale Jetboot over de rivier racen. Leuk om te zien, maar wij hebben onze portie al op de Stille Oceaan gehad. Zo stil was die niet.

We besluiten nog even naar de supermarkt te gaan en Jack wil nog wat geld afhalen. Dat verdwijnt hier als sneeuw voor de zon. Nou, dat hebben we geweten. Als hij bij de ATM geld wil afhalen, komt , gelukkig, wel de kaart eruit, maar vervolgens blijft het apparaat de tekst " we are proceeding your request" op het scherm tonen. Aangezien ze bij de supermarkt niet kunnen helpen, fijn als zo'n ding daar staat, ga ik de betreffende bank bellen. Wat een gedoe zeg, allereerst sta ik vijf minuten in de wacht, dan valt de verbinding weg en kan ik weer opnieuw beginnen. Jack probeert de SNS bank te bellen, maar de nummers die we hebben zijn blijkbaar niet meer in functie of zo. Uiteindelijk krijg ik een vriendelijke behulpzame jongeman aan de lijn. Hij heet Anne, en gaat voor mij informeren. Uiteindelijk blijkt het probleem met dit apparaat bekend te zijn en we hoeven niet bang te zijn dat er geld van de rekening wordt afgehaald. Pff.. what a reliëf. We kunnen met een gerust hart terug naar de camper. Zo, ik heb nu wel genoeg geschreven. Ik probeer nog een foto of twee te uploaden en dan is het genoeg voor vandaag.
Morgen naar Franz Jozef.

• 23 November 2015 - 18:50

Tannie:

Leuk weer om te lezen!! Cool van die walvis en jonkie! Zal je ff update geven over hier: Carla is gestopt bij Brunssum, heel gedoe..Anita heeft een baan die is dus ook alweer weg en ik heb waarschijnlijk na deze week geen baan meer (nu ze moeten betalen is er opeens niet genoeg werk). Op 10 dec gaan we uit eten met vwc Brunssum dus vrijhouden!!

Tot gauw en veel veel plezier nog!! Xx