Mount Ruapehu en Hotel The Park - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Lilian Hendrix - WaarBenJij.nu Mount Ruapehu en Hotel The Park - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Lilian Hendrix - WaarBenJij.nu

Mount Ruapehu en Hotel The Park

Door: Lilian

Blijf op de hoogte en volg Lilian

15 November 2015 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Vanuit de camping gaan we naar Mount Ruapehu. Het is vandaag een prachtige dag, veel zon, weinig wolken en weinig wind. De skilift aan de andere kant gaat vandaag open voor het zomerseizoen. Jippie. We kleden ons warm aan en dat is een prima plan omdat het in de stoeltjeslift toch nog fris is. Boven aangekomen gaan we een stuk door de sneeuw de berg op. Gisteren zagen we skiërs bij de andere lift, die helemaal naar boven waren gelopen met de uitrusting. Vandaag zien we ze weer. Ze gaan helemaal naar de top van de berg. Daar waar de krater is. Weer met alle spullen.
We hebben een schitterend uitzicht op Mount Doom en op de omgeving. Je kunt enorm ver kijken. Het is echt een Lord of the Ringsland. We zien Frodo en Sam al lopen!!!
De rest van de dag maken we een mooie toer om het hele gebied en uiteindelijk checken we in bij The Park. Het meisje bij de receptie werkt er nu vijf jaar, dus ze heeft de jongens niet gekend. Je kunt nl. invullen waar je The Park van kent.
Heerlijk, twee nachten in een echt bed en een warme kamer. Hoe veel mazzel we hebben blijkt de volgende dag. Het regent dan de hele dag pijpenstelen.
's Avonds facetimen we met alle drie de jongens. Eerst met Tim en Daniël en daarna met Yannick en Svenja. Leuk om even met ze te kletsen. De verbinding is niet al te best, maar toch.
We zijn op de hoogte van de aanslagen in Parijs. Er zijn veel Fransen in Nieuw Zeeland, niet alleen toeristen maar ook inwoners. Dus het is uitgebreid op het nieuws.
Vandaag hebben we de hele dag op onze kamer gehangen en geslapen. Morgen gaan we weer verder. De boot hebben we ook al gereserveerd. Maar eerst nog naar Napiers, Hastings en Wellington.

• 15 November 2015 - 11:04

Ria Makatita-Hendrix:

H sis en schonebroer,

Wat heerlijk om jullie verslagen te lezen. Lilian, je schrijft weer BEELDEND! Hopelijk gaat je verkoudheid snel over, misschien had je meer geiserlucht moeten opsnuiven? haha.
    Warme knuffel uit een herfstachtig Maastricht.