Kaikoura - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lilian Hendrix - WaarBenJij.nu Kaikoura - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Lilian Hendrix - WaarBenJij.nu

Kaikoura

Door: Lilian

Blijf op de hoogte en volg Lilian

18 November 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Zo, vandaag zijn we met de boot Cook Strait overgestoken. Maar eerst een kleine update van de dagen ervoor.
We vertrokken uit The Park met veel regen. Pas toen we in de buurt van Napier, aan de westkust, kwamen, begon de zon te schijnen. Napier is een leuk stadje met veel Art Deco huizen. Jammer dat in de stad dit wordt bedorven door de lelijke winkelpuien. Omdat ook daar inmiddels de regen was gearriveerd, we worden gevolgd blijkbaar, zijn we naar de camping in Hastings gereden. Ook daar kwamen we onze "vriend" de regen weer tegen. Halverwege de nacht hield het op met regenen.
Dus we lieten hem daar achter en gingen de dag erop verder met de zon in ons kielzog, naar Wellington. Dit was een mooie tocht over het platteland en door schilderachtige dorpjes. Ze lijken enigszins op die uit The Flying Doctors. De camping ligt niet in Wellington maar in een voorstad, Lower Hutt. Omdat we de zon zo gemist hadden, zijn we lekker in het zonnetje gaan zitten voor de camper en niet de stad in gegaan. Nog snel een wasje gedraaid, zodat de was in de zon kon drogen.
Helaas was deze zonnige periode van korte duur. Vanochtend was het weer guur en grauw. Het regende dan wel niet, maar echt lekker op het dek van de boot was het ook niet. Ik heb een uurtje, met mijn hoofd op tafel en gesteund door mijn jas, geslapen.
Als je van de boot komt, zie je meteen een verschil in natuur. De bergketen die tussen Picton en Blenheim ligt is kaal. Het stikt er van de wijngaarden, maar we hebben nu geen tijd om te gaan proeven. Misschien als we in Christchurch zijn. Ik zie wel. In ieder geval heb ik weer een paar flessen wijn ingeslagen. Uit het Marlbourough wijngebied.
Uiteindelijk rijden we langs de kust. De oceaan is ruw en de golven teisteren de rotsen voor de kust. Vlak voor Kaikoura zie ik de eerste zeehondenkolonie op de rotsen. We stoppen en staan op enkele meters afstand van de zeehonden en hun jonkies. Wat zijn ze schattig zo. Jammer genoeg hebben we geen foto's met de IPad gemaakt, anders had ik die kunnen uploaden. Op de camping is nog voldoende plaats en we gaan de omgeving verkennen. Er is een shortcut naar het strand via een gat in het hekwerk en over het spoor. Daar is ook de plek waar we ons morgen moeten melden voor het whalewatchen. Volgens het weerbericht is het morgen een stuk beter. Het is nu 10 graden buiten, morgen moet dat 18 zijn. Ben benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte.

• 18 November 2015 - 07:28

Tim:

Hey ouders,

Jammer van het regenachtige weer. Hopelijk wordt het snel beter. Wel gaaf dat jullie gaan walvis kijken. Zou zijn tof zijn als jullie echt walvissen gaan zien.
    Veel plezier nog!

Tim

• 18 November 2015 - 18:45

Tannie:

Hoi, balen van al die regen! Gaan jullie niet naar de westkust? Kaikura ligt zuidkust toch? Ik duim voor walvissen!!

• 20 November 2015 - 10:08

Angelie:

Hoi Lil en Jack,
    Leuk om over jullie wederwaardigheden te lezen. Hopelijk wordt het weer wat beter. Nog veel plezier in Nieuw Zeeland.