Rotorua en de rotte eieren - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lilian Hendrix - WaarBenJij.nu Rotorua en de rotte eieren - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lilian Hendrix - WaarBenJij.nu

Rotorua en de rotte eieren

Door: Lilian

Blijf op de hoogte en volg Lilian

11 November 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

We vertrokken rond negen uur van de camping. De TomTom wilde niet werken, dus navigeerde ik ons terug naar Auckland. Dat ging verder voorspoedig.
Bij de camper Rental kregen we een nieuwe en ook een nieuwe broodrooster. De vorige had de stroom doen doorslaan. Ook lieten ze ons zien hoe we de stoelen konden omdraaien zodat we aan het tafeltje in de camper konden zitten.
aarna door op onze lange tocht naar Rotorua. Aan het eind van de middag waren we eindelijk daar. Een mooie camping aan de Blue Lake, iets buiten Rotorua.
Omdat ik al dagen flink verkouden ben had ik niet gereden, maar moest Jack de hele weg rijden. Erg vermoeiend natuurlijk.
Helaas had de camping geen restaurant en dus moesten we terug naar Rotorua om daar iets te gaan eten. We kozen voor een pitabroodje. Het bleek een nieuwe zaak te zijn. We kwamen er in gesprek met iemand die Nederlands spreekt maar hier geboren is. Haar ouders kwamen uit Bergen en Breda. Een leuk mens die ons een aantal tips gaf.

Vandaag deden we rustig aan in de ochtend. De camping was inmiddels leeggestroomd en we hadden het rijk voor ons alleen. Het eerste wasje gedraaid in de machine en daarna in de droger. Ja, ja ook het huishouden heeft niet iedere dag vakantie.
's Middags wilden we toch iets cultureels/natuurachtig iets doen. Dus gingen we naar de vulkanische vallei Waimangu. Hier is in 1886 de vulkaan Tarawera uitgebarsten. Het was een enorme eruptie waardoor meerdere kraters ontstonden in het meer Rotomahana en dit tot wel twintig keer groter werd. Ook daarna vindt er nog een eruptie van Geiser Waimangu plaats. Dit levert een toxisch en mooi plaatje op van bubbelend water, modder e.d. De lucht is niet zo heel vies. Ook in de buitenwijken Rotorua stinkt het niet zo erg. Het is een leuke en aparte wandeling. Uiteindelijk komen we aan bij het meer. Omdat we zo laat daar waren kunnen we jammer genoeg niet meer met de boot het meer op. We nemen de laatste bus terug naar het begin van het park en rijden terug naar de camping.
Na een heerlijke maaltijd, zelf gemaakt, drinken we nog koffie buiten. Het koelt hier snel af, dus de avond brengen we uiteindelijk binnen door.
Morgen gaat de tocht verder naar Taupo, waar we eerst de watervallen zullen gaan bekijken. Daarna de stad in om de shirts van de jongens op te halen.
Ik zal proberen nog een paar foto's te uploaden. Maar dat lukte de laatste keer niet.

• 14 November 2015 - 15:59

Els:

Ben al jaren tegen Bert bezig dat ik ook zo graag eens met een camper "ergens" wil gaan rondtoeren. Het klinkt heel luxueus, wasmachine, droger en nu kun je ook nog de stoelen omdraaien..
    Voor de rest wee tik niet of ik zelf zou durven rijden.
    Ik blijf je volgen.
    Groet, Els