Auckland en Russell - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lilian Hendrix - WaarBenJij.nu Auckland en Russell - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lilian Hendrix - WaarBenJij.nu

Auckland en Russell

Door: Lilian

Blijf op de hoogte en volg Lilian

07 November 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Gisteren zijn we met de bus en de ferry naar de stad Auckland gegaan. Allereerst wilden we naar het Auckland museum gaan. Dat lijkt een leuke wandeling op de kaart, maar blijkt een flinke klim te zijn. Eerst door de stad naar boven en dan weer naar beneden. Vervolgens weer door een prachtig park met eeuwenoude bomen naar het museum.
Daar besluiten we om ook een voorstelling van de Maori's bij te wonen. Een goede beslissing. We krijgen o.a. te horen waarom ze rond 800 n.c vanuit Polynesië hierheen zijn gekomen. Daarnaast laten ze d.m.v. dans en zingen de verschillende gebruiksvoorwerpen zien. Ze eindigen met een geweldige Haka, daar kunnen de All Blacks nog een puntje aan zuigen. Daarna kunnen we in het museum hun geschiedenis van dichtbij bekijken.
Na het museum zijn we nog niet klaar met ons culturele uitstapje. We gaan nog twee kerken bekijken die dicht bij het museum liggen. Een ervan is erg modern met zeer aparte glas in lood, gebrandschilderde ramen.
Op de weg terug naar het centrum komen we bij een leuke brasserie, waar we een overheerlijke crispy pizza eten. Ook lopen we nog even een schoenmaker binnen. Jack's riem heeft nog een paar gaatjes nodig, zijn broek zakt nl. de hele tijd af. Nee, nee, hij is niet afgevallen. Zegt hij zelf tenminste.

In het centrum gaan we onze quest vervullen!!! Tim en Yannick willen een All Blacks t shirt. Eerst komt de verkoper met de originele shirts, die ze ook op het veld dragen. Maar die blijken erg prijzig te zijn. We willen de gewone shirts, maar de juiste maat is niet meer daar te krijgen. Door de overwinning op het WK rugby, zijn ze niet aan te slepen. Gelukkig kunnen we er nog twee in Taupo krijgen. We betalen ze al en zullen ze daar gaan ophalen. Pfff... wij blij, de jongens blij.
Ook voor Daniël slagen we. Twee vlaggen in een klap.
Nog snel een NZ simkaart voor mijn foon en dan op naar de ferry.

Na een "rustige" avond, Guy Fawkes duurt hier vijf dagen. Dit is de enige tijd in het jaar dat er vuurwerk verkocht wordt en deze afgestoken mag worden, naar bed.

Vandaag zijn we naar Russel gereden. Richting Cape Reinga en de Bay of Islands. Daar heb ik vanochtend een camping gereserveerd. De weg er naartoe verloopt voorspoedig. Na Wairenga gaan we via ontelbare bochten naar Russel. Een vermoeiende maar erg mooie tocht. De camping ligt tegen de berg en kijkt uit op het water van Kororareka Bay. Een prachtige plek. Lekker rustig. Rond de camper loopt een Weka, ziet uit als een kiwi. En ook een aantal eenden zitten hier. Er loopt er een rond mijn voeten tijdens het typen.
We gaan zo uit eten en morgen naar het strand. Maandag doen we de Cape Reinga Tour. Ben benieuwd.
Tot de volgende update.

• 07 November 2015 - 13:25

Ria Makatita-Hendrix:

Hi sis en jack, wat leuk jullie belevenissen te lezen. Het gaat jullie goed af daar, cultuur opsnuiven. lekker eten, mooie natuur. Geniet saampjes maar volop. En ga door met deze mooie verhalen.

Liefs uit Maastricht, knuffelkus, Ria

• 08 November 2015 - 17:37

Els:

Vandaag de kans gehad de verslagen te lezen. Zoals eerder weer heerlijk om te lezen, ik kan het op de voet volgen op die manier. Klinkt allemaal hartstikke goed. Veel beweging en genieten van cultuur en natuur, wat wil je nog meer.
    Wel gek dat Jack niet is afgevallen, maar toch gaatjes moet bijmaken..?

Groetjes, Els